
Marka ise, bir ürün ya da bir grup satıcının ürünlerini, hizmetlerini belirlemeye; tanımlamaya ve rakiplerin ürünlerinden ya da hizmetlerinden farkılılaştırmaya, ayırt etmeye yarayan isim, terim, işaret, tasarım, şekil ve tüm bunların bileşimidir. Bu iki kavramın birleşmesinden ortaya çıkan kurumsal imaj da, kuruluşun hedef kitlelerin zihninde oluşturduğu izlenimlerin topamıdır. Türkiye ve dünyada marka ve imaj yönetimi son zamanlarda hem kazançlı bir iş hem de ticari bir gereklillik haline gelmiştir. Farklılık yaratmanın son derece önemli hale geldiği bir ortamda imaj, yönetilmesi gereken bir unsur olarak değerlendirilmektedir. Kurum gerçeğine dayanarak tasarlanan ve çeşitli iletişim yöntemleri kullanılarak hedef kitlelere yansıtılan kurumsal imaj, kuruluşlara bir çok alanda avantaj sağlamaktadır. Ancak burada dikkat edilmesi gerekn nokta; imajın mutlaka gerçeği yansıtması ve insanları kandırma aracına dönüşmemesidir.
Kaynak: " Marka Yönetimi " - Işıl Karpat Aktuğlu
Anılcım verdiğin bilgiler hem eğitici hem de keyifli olmuş. Teşekkürler.
YanıtlaSilAnılcım Eren ben, Galatasarayı seçmen yerinde olmuş :) bilgiler de iyi ;)
YanıtlaSil