
After 1990's in Turkey and in the world, people have started to be more interested about sports. Today, sport is not just a physical activitiy. Sport's popularity increased day to day. In the global world it became a tool of trade and also it has a big economic industry.
Because of these reasons sports club's managements started to change their old sights. They understood that they must be develop clubs strategies. And sports clubs have started to be interested brand and image management. Big sports clubs became a company association in Turkey at the same time in Europe. They started to take their supporters as an shareholder. So sports club's supporters profile have changed. They also became a customer for sports club companies. On the other hand clubs earned too much money from merchandising, advertisements and sponsors. Finally today if a sport club doesn't have a company brand and image strategy it can not be succesfull in any area.
( My Opinion)
Spor klüpleri her geçen gün endüstrileşme yolunda ilerlemektedir. Özellikle futbol kulüpleri bu endüstrileşmeden en fazla etkilenmektedir. Ülkemizdeki 3 büyük kulüpler Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş Avrupadaki kulüplerle ekonomik anlamda mücadele edebilmeleri için çağımız futbol anlayışına uyum sağlamalıdırlar. Futbol klüplerimizi yönetenler, şirket yöneticileri gibi hareket etmelidirler. Televizyon gelirleri, ürün satışı, kulüplerin dergilerinin satışı gibi konularda yöneticiler daha profesyonel davranmalıdır.Kısaca 3 büyük kulübümüz mevcut taraftar potansiyeliyle nasıl daha fazla para kazanacaklarının yollarını aramalıdırlar. Saygılarımla You will never walk alone sir anıl
YanıtlaSilanıl yazdığın bilgiler için teşekkür ederim bu bilgilerin herkese yararlı olacağını düşünüyorum.
YanıtlaSil